Karakteristike djece predškolske dobi kao preduvjet za rukomet
Igra u predškolskom uzrastu povezuje razvoj osjetila, različitih sposobnosti, pažnje, govora, mišljenja, znanja, mašte pa sve do razvoja emocija i estetskog doživljavanja.
Djeca u ranom djetinjstvu imaju ubrzani rast, no isti se u predškolskoj dobi usporava te tada dijete godišnje raste oko 5 cm, a težina se povećava oko 2-3 kilograma godišnje. Zbog sporijih konstitucijskih promjena djeca u predškolskoj dobi postaju sposobni za brzo usvajanje novih kretnji bez obzira na složenost istih. U toj dobi zglobovi su fleksibilni, a mišići elastični pa to omogućuje velike amplitude pokreta svih ekstremiteta.
Stupanj izdržljivosti je vrlo visok u predškolskoj dobi
Stupanj izdržljivosti je vrlo visok u predškolskoj dobi te djeca mogu ponekad trenirati i nekoliko sati dnevno uz odmore koje sami sebi zadaju, obzirom da u toj dobi djeca kada se umore sami stanu i odmore se. Igre djeca prihvaćaju ako su im one dostupne po svojoj funkciji. One moraju biti dovoljno jasne u pravilima koja su prilagođena djeci. Trebaju biti pripremljene da ih mogu svladati, prihvatiti i realizirati.
Najvažniji pedagoško-metodski principi:
Sportska aktivnost pa i rukomet mora biti ispunjen trčanjem, skokovima i bacanjima jer se tako ravnomjerno razvijaju osnovne skupine mišića, tj. utječe se na tjelesni razvoj, a navedeni sadržaji utječu i na psihički razvoj djeteta. Tjelesna aktivnost se smatra najvažnijom sastavnicom razvika većine čovjekovih osobina.